Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet bij? Bel ons even of laat je vraag achter.

Ebicus, het bedrijf achter salesforcemanagedservices.nl is al sinds 2000 actief als IT consultancy bedrijf op het gebied van CRM implementaties en onderhoud. Onze jarenlange ervaring bij grote enterprise bedrijven zoals banken, nutsbedrijven en industrie stellen we nu ook beschikbaar aan kleine en middelgrote bedrijven via ons Ebicus Managed Services. Neem contact met ons op en vraag naar onze klantreferenties. Zie ook: Wie wij zijn & Onze opdrachtgevers.

De benodigde Salesforce expertises die je nodig hebt voor het onderhouden, uitbreiden en integreren van je Salesforce omgeving zijn divers en meestal niet in één persoon te bevatten. Dit betekent in de praktijk dat een multidisciplinair team nodig is om het maximale uit je Salesforce omgeving te halen. Zo’n team kan bijvoorbeeld bestaan uit een administrator, business analist, developer, configurator, integratiespecialist en een marketing automation expert. Zo zien we bij veel bedrijven dat de applicatiebeheerder niet alle benodigde expertises bevat (wat ook onmogelijk is). En daarnaast de kosten voor onderhoud en beheer van Salesforce onnodig hoog zijn waardoor niet het maximale uit Salesforce wordt gehaald.

Met het Salesforce Managed Services van Ebicus bieden wij al deze benodigde expertises aan onder 1 dak. Snel, flexibel en kostenefficiënt. Denk hierbij aan administrators, configurators, ontwikkelaars, business analisten, datamanagementspecialisten, licentiemanagementspecialisten, lead generatie en marketing automation specialisten. Oftewel, we bieden een schaap met 5 poten.

Onze consultants zijn via diverse kanalen te bereiken. Je kunt nieuwe werkitems aanmelden door middel van een online serviceaanvraag, via de mail, ons supporttelefoonnummer of je kunt direct schakelen met jouw persoonlijke Lead Consultant. Wij staan continu paraat om jouw issues op te lossen, monitoren of alles goed gaat en nemen proactief actie wanneer nodig. We houden je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en denken mee om de onbenutten mogelijkheden van Salesforce nog beter te benutten.

Ondanks dat de aard van onze Managed Services bestaat uit remote werken geloven wij dat we nog meer toegevoegde waarde kunnen leveren als we je af en toe in de ogen kunnen kijken. Zo wijzen wij aan al onze opdrachtgevers een customer succes manager aan die als opdracht heeft om het succes van de samenwerking te maximaliseren. Daarnaast kunnen business analyses, functionele wensen, trainingen en workshops vaak beter face-to-face besproken en gegeven worden.

Wij bieden een unieke Managed Services oplossing aan voor kleine en middelgrote bedrijven. Hiermee heb je direct betaalbare en flexibele toegang tot onze Salesforce expertise en consultants. Van administrator tot developer, van business analist tot architect: Ebicus heeft alle kennis in huis om jouw Salesforce en CRM-uitdagingen te tackelen.

Naast Salesforce Managed Services bieden we ook andere Salesforce diensten en oplossingen aan. Multinationals en bedrijven die standaard Salesforce consultancy diensten zoeken kunnen terecht op onze bedrijfswebsite: www.ebicus.com.

Bedrijven die alle werkzaamheden op locatie willen hebben uitgevoerd en complete teams fulltime wensen in te huren hebben geen voordelen van ons Managed Services concept. Deze bedrijven kunnen ook bij ons terecht maar in dat geval voor de traditionele manier voor het inhuren van consultants. Voor meer informatie over onze dienstverlening op dat vlak verwijzen we je graag door naar onze hoofdonderneming, Ebicus.

Wij zijn sinds 2000 actief op het gebied van beheer en onderhoud van CRM-toepassingen. Wij zijn gespecialiseerd in Salesforce, Oracle CRM en Pega Systems. Sinds 2007 hebben wij een apart Managed Services Center (Ebicus Managed Services/EMS) waarmee wij onze opdrachtgevers ontzorgen met het beheer en verdere ontwikkeling van hun CRM-landschap (Salesforce en Oracle). Binnen het Salesforce domein zijn wij in het bijzonder gespecialiseerd in het ondersteunen van non-profit organisaties.

Als organisatie positioneren wij ons vooral in de hoek van het onderhoud en beheer. Ons motto is om samen met onze opdrachtgevers gedurende de gehele levenscyclus van het gebruik van de applicatie het maximale eruit te halen. Wij hebben op dit moment een groot aantal opdrachtgevers   die wij ondersteunen met het dagelijks beheer, periodieke uitbreidingen en ontwikkelingen. Je vindt hier onze actuele opdrachtgevers.

Wij hebben een helpdesk die dagelijks bemand is. Een incident melden, een vraag stellen of probleem melden kan via email of telefoon, of door het registeren van een ticket. Iedere opdrachtgever krijgt daarnaast een zogenaamde primaire consultant toegewezen. Deze kan direct worden benaderd. We hanteren een 1e, 2de en 3de lijns principe waarbij we afhankelijk van de complexiteit van de vraag het issue verdelen over het team van medewerkers. Op deze manier is er altijd iemand beschikbaar en wordt het probleem snel aangepakt.

Met klanten waarmee we dit hebben afgesproken kennen we periodieke activiteiten. Dit kunnen dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse, jaarlijkse routines zijn (monitoren & controles). Een voorbeeld hiervan is de periodieke release van Salesforce. De primaire consultant is verantwoordelijk voor het zogenaamde problem management. Hierbij wordt in de gaten gehouden welke incidenten/vragen vaker terugkomen. Op deze manier doen wij proactief een voorstel bij de opdrachtgever om de applicaties en/of werkwijze aan te passen, of bijvoorbeeld om een extra opleiding te gaan verzorgen. Ook proberen wij regelmatig met voorstellen te komen voor verbeteringen, optimalisaties en uitbreidingen, komende uit ervaringen bij andere opdrachtgevers, trends, nieuwe beschikbare functies, apps,  ideeën, of wensen die we gehoord hebben binnen de eigen organisatie. We organiseren en/of nemen deel in het periodiek gebruikersoverleg als onderdeel van het releasemanagementproces waarbij wij dit ondersteunen en begeleiden. Hierbij bespreken we de wensen en mogelijkheden met de gebruikersorganisatie en maken op verzoek impactanalyses in de gevallen waarbij een grotere aanpassing of uitbreiding nodig is.  

Het meeste werk binnen onze Managed Services bestaan uit aanpassingen en verdere doorontwikkeling. Sinds een groot aantal jaren worden applicaties zoals Salesforce op een agile methode voortdurend verder ontwikkeld. Daar waar dit vroeger in grote releases gebeurde gebeurt dit steeds vaker in kleinere zogenaamde “sprints” waarbij deze periodiek worden doorgevoerd. Het voordeel hiervan is dat de tijd en capaciteit vast staat en het daardoor goed is in te plannen en te budgetteren. Belangrijk is een actuele backlog die bij voorkeur door een interne product owner wordt bijgehouden. Bij kleinere omgevingen werken we vaak wat informeler. Via een scrumbord (bijvoorbeeld Trello) worden wijzigingsverzoeken en uitbreidingen opgevoerd en geprioriteerd. Vandaaruit worden deze wijzingen opgepakt. Bij grotere wijzigingen wordt meestal eerst nog een impactanalyse gemaakt alvorens hieraan wordt begonnen.

Afhankelijk van de grootte van de opdrachtgever, de manier waarop het landschap is ingericht en de aanwezigheid van specifieke test- en acceptatieomgevingen worden de doorgevoerde wijzigingen getest en geverifieerd alvorens deze in productie worden doorgezet. Bij hele grote omgevingen wordt soms via automatisch testen ook regressietesten uitgevoerd om te controleren of alles nog steeds werkt wanneer nieuwe wijzigingen in de applicatie moeten worden doorgevoerd.

Ebicus ondersteunt klanten met het beheer en onderhoud van CRM-applicaties al meer dan 20 jaar. Dit kunnen niet veel van onze concurrenten zeggen. Sinds 2007 zijn we gestart met onze Managed Services vanuit wat wij noemen het Ebicus Managed Services (EMS). De continuïteitseis is daarbij een van de succesfactoren. In de basisactiviteiten van het support is een standaardtijd gereserveerd voor kennisborging en overdracht. De werkzaamheden worden niet door 1 persoon uitgevoerd maar door een compleet multidisciplinair team. Dit voorkomt dat de continuïteit in gevaar komt wanneer een van onze medewerkers zou vertrekken. Het verschil met een eigen interne beheerder is dan ook dat ons EMS nooit op vakantie is, nooit ziek is en nooit een training aan het volgen is. Er is altijd iemand beschikbaar die direct voor de opdrachtgever aan de slag kan.

Met een team van consultants ondersteunen we tegelijkertijd onze opdrachtgevers. Per opdrachtgever is er een primair aanspreekpunt en hoofdverantwoordelijke. Deze is verantwoordelijk voor de kennisdeling over het gehele team. Ook wordt voor iedere klant een set van documentaties gemaakt die vooral ook gericht is om nieuwe teamleden gemakkelijk in te kunnen werken. Van veel voorkomende incidenten en oplossingen wordt een kennisbank bijgehouden om ook op die manier kennis te borgen en de continuïteit te garanderen.

Niet alleen bij onze opdrachtgevers gaan we voor langdurige relaties; ook onze medewerkers zijn voor ons heel belangrijk. Het “familiegevoel” is hier een belangrijk onderdeel van, bijeenkomsten met alle medewerkers hebben we dan ook regelmatig. Daarnaast hebben we ook 2x per jaar events waar ook partners (en soms ook kinderen) zijn uitgenodigd.

Doorontwikkeling en groei in werkzaamheden en verantwoordelijkheden is een belangrijk onderdeel om te zorgen dat Ebici (Ebicus – medewerkers) betrokken blijven en onze klanten kunnen blijven ondersteunen. Zo is er dan ook een substantieel deel van onze medewerkers die al meer dan 10 jaar bij ons werkt en is er zelfs een handvol medewerkers die al meer dan 15 jaar als Ebici door het leven gaan. We zijn een trouw en loyaal bedrijf en dat biedt zijn weerslag op onze medewerkers.

Tijdens de in beheer name van een nieuwe omgeving doen we een zogenaamde Quick Scan. Hierbij onderzoeken we de complexiteit van de omgeving, de specifieke inrichting, maatwerk, add-ons, integraties en overige applicaties. Tijdens dit proces maken we samen met de opdrachtgever een serviceovereenkomst waarin de specifieke werkzaamheden worden vastgelegd.

Naast de vele opdrachtgevers in de profit sector zijn wij ook zeer goed bekend met het beheer en onderhoud van Salesforce omgevingen bij Non-Profit organisaties.

Voor de meeste Non-Profits gebruiken wij Converse of de Salesforce Non Profit Success Pack  (NPSP) als basis voor donormanagement i.c.m. Findock voor de financiële verwerking.

Voorbeelden van processen die wij hier inrichten zijn:

  • Donaties
  • Fundraising
  • Grant Management
  • Incasso en storneringproces
  • (online)Marketing campagnes en rapportages
  • Inbound/outbound
  • Email, webformulieren, social media
  • Relatiebeheer (aanmelden, verhuizen, afhandelen klantverzoeken, agendabeheer, chatter)
  • Eventmanagement
  • Service desk/Service processen

Het formulier is beschermd met reCAPTCHA van Google. Google's Privacy Policy & Terms of Service zijn van kracht.

Salesforce Managed Services

Ter aanvulling of volledige uitbesteding van Salesforce beheer en optimalisaties.

Jouw Salesforce uitdagingen