Jouw uitdagingen

Herken je een van onderstaande uitdagingen?

Krapte op de arbeidsmarkt en uitval veroorzaken geregeld onderbezetting op je Salesforce afdeling
  • Je Salesforce vacature staat al een tijdje open en het lukt je maar niet om de geschikte kandidaat te vinden. Terwijl je juist nú Salesforce uitdagingen tegenkomt en ondersteuning nodig hebt. Daardoor stapelt het werk zich op en leidt dit tot onnodig veel stres.
Je applicatiebeheerders hebben geregeld te veel op hun bordje
  • Als Salesforce applicatiebeheerder doe je het prima maar je hebt meerdere taken. Het lukt je nog niet altijd alle wensen van collega’s direct te vertalen in een goed werkende oplossing. Vaak ontbreekt daarvoor de tijd of de specifieke ervaring. Er zijn daardoor een aantal technische vraagstukken die blijven liggen.
  • De Salesforce omgeving is zo complex geworden dat het steeds lastiger is om deze goed en zelfstandig te onderhouden.
  • De interne Salesforce applicatiebeheerder is ziek of gaat met zwangerschapsverlof, net nu er een aantal belangrijke wijzigingen moeten worden doorgevoerd. Ook wordt de lijst met openstaande issues steeds maar langer.
De beheer- en onderhoudskosten van Salesforce vallen veel hoger uit dan begroot
  • Je hebt aan het begin van het jaar een schatting gemaakt van de kosten voor het beheer en onderhoud van je Salesforce applicatie. Het is echter een uitdaging om deze kosten beheersbaar te maken.

Salesforce Managed Services

Ter aanvulling of volledige uitbesteding van Salesforce beheer en uitbreidingen.

  • In de loop van de tijd wordt het onderhouden en optimaliseren van Salesforce steeds complexer door continue aanpassingen, koppelingen, uitbreidingen met nieuwe modules / apps en functionaliteit.
  • Hiervoor heb je soms niet alleen een business analist nodig of een configurator, maar ook een developer, een integratiespecialist en een consultant die je ook nog even op weg helpt met je Marketing Automation vraagstukken. Je bent eigenlijk op zoek naar het schaap met de 5 poten. Echter, dat is moeilijk in één persoon te vinden. Het inhuren van een compleet team is niet efficiënt en uiteindelijk ook veel te duur waardoor de optimale inzet van Salesforce steeds meer een uitdaging wordt.
  • De Salesforce consultant van je Salesforce partner is niet altijd direct beschikbaar voor je vragen of om bij te springen in geval van een acuut probleem. Ook is het lastig om een specifieke expert maar voor een uurtje in te huren.
Blijvend het maximale uit je Salesforce omgeving halen wordt een steeds grotere uitdaging
  • De invoering van Salesforce heeft jouw bedrijf veel geld gekost. Nu is de vraag of het ook daadwerkelijk oplevert wat ervan werd verwacht. Het gevoel leeft dat niet alles uit Salesforce wordt uitgehaald wat erin zit en de business case niet wordt gerealiseerd.