In de vorige blog heeft Huub het succes van Ebicus onthuld, maar succes is niet vanzelfsprekend. Deze week neemt Huub ons mee naar de periode waarin de transitie naar de Cloud centraal staat en vertelt hij hoe Ebicus met een innoverend concept op deze veranderingen inspeelt.
Geen zin om te lezen? Bekijk dan naar het integrale interview via Youtube of luister de podcast:
Start van het Ebicus Managed Services
In 2005 begon Ebicus zich voor te bereiden op de Cloud transitie. In dat jaar werd het Ebicus Managed Services opgericht (EMS). Een club consultants en experts met diverse vakgebieden, die hun klanten volledig ontzorgde door support en beheer van hun on-premise omgeving remote over te nemen. Met oog op de destijds snel ontwikkelende Cloudapplicaties was Huub ervan overtuigd dat ‘remote’ werken, steeds belangrijker zou worden in de toekomst. In de nieuwe Cloud wereld maakt het immers niet meer uit waar je werkt. Met het EMS vonden bedrijven een partner die niet fulltime met een compleet team consultants op locatie aanwezig was, maar op het juiste moment de juiste ondersteuning remote bood. Het EMS was daarmee de oplossing voor de toekomst.
Het eerste Salesforce consultancybedrijf in Nederland
De Cloudapplicatiemarkt groeide in rap tempo en Huub zag kansen voor het EMS-concept. Gedreven betrad Huub met een nieuw opgericht bedrijf, CRW point, de Salesforcemarkt en was daarmee het eerste Salesforce consultancybedrijf van Nederland. Maar als snel bleek dat de markt (nog) niet helemaal klaar was voor dit concept. Huub verkocht zijn aandelen en de relatie met Salesforce leek bekoelt, maar niets is minder waar.
Ondertussen ontwikkelde het EMS in rap tempo. Naast on-premise support betrad zij de Oracle CX en BI-markt en tekenende grote enterprise klanten contracten om hun remote support, maar ook hun optimalisatie en doorontwikkeling bij Ebicus onder te brengen. Ebicus had een succesformule te pakken, die nóg sterker leek te zijn in het mid-market segment. Waaruit bestond deze succesformule?
- Consultants met diepgaande kennis van de business (marketing, sales en service) en de achterliggende CRM & BI applicatie
- Consultants die zich realiseerde dat applicaties nooit ‘alleen’ draaien en daarom ook gespecialiseerd zijn op het integratie vlak
- Veel hands-on praktijk ervaring: hoe kun je op het juiste moment de juiste dienstverlening bieden tegen een voor de klant zo gunstig mogelijk tarief.
- Een mooi portfolio met customer success stories & lessons learned.
Genoeg succesfactoren om het EMS-concept niet alleen voor Oracle applicaties te ontsluiten maar in 2019 ook Salesforce weer binnen Ebicus te integreren. Benieuwd naar hoe het werkt op het EMS?
Het innoverende concept van Salesforce Managed Services
Waar Ebicus en CRW Point in 2005 moeite hadden om de specifieke Salesforce vraag op een moderne manier te beantwoorden heeft het daar nu een perfect antwoord op gevonden. Een oplossing die tevens geschikt is voor bedrijven die niet zo groot in omvang zijn. Wat is deze oplossing? Kijk snel op salesforcemanagedservices.nl. Een uniek concept waarbij Ebicus niet alleen haar klanten ondersteunt in de vorm van het afnemen van strippenkaarten met unieke tarieven, maar vooral haar klanten kennis laat maken met Support As A Service. Een abonnementenvorm waarbij je voor een vast bedrag per maand gebruik kunt maken van alle experts die Ebicus te bieden heeft op het moment dat jij dat nodig hebt.
Of het nu gaat om beheer, doorontwikkeling, integratie, het zetten van de volgende stap, het beter stroomlijnen van je verkoopprocessen of het beter laten aansluiten bij jouw marketing automation pakket en strategie. Ebicus ondersteunt je middels salesforcemanagedservices.nl.
Een laatste persoonlijke noot
Huub kan worden omschreven als een echte ondernemer die graag het diepe induikt, maar waar is hij eigenlijk nou het meest trots op?
Waar ik eigenlijk het meest trots op ben, is dat we een enthousiaste club hebben opgebouwd waar mensen zich echt verbonden voelen met het bedrijf en daarmee hele professionele dienstverlening kunnen bieden, waarmee we onze klanten steeds blijven verbazen. De meeste klanten die wij hebben, zijn al jaren klant van ons… daar ben ik toch wel heel erg trots op.
Huub van Rijswijck