Salesforce heeft afgelopen december de Spring ’23 release aangekondigd. Een boekwerk van zo’n 559 pagina’s vol met wijzigingen en optimalisaties voor verschillende modules. In deze blog vind je de vier belangrijkste updates uit de Salesforce Account Engagement Spring ’23 Release welke zich met name focussen op het monitoren van de gezondheid van de omgeving.
1. Van DomainKey naar DKIM
Tijdens de implementatie van Account Engagement heb je (hopelijk) veiliggesteld dat de reputatie van jouw verzenddomein betrouwbaar is tegenover e-mailserviceproviders en daarmee ervoor gezorgd dat alle e-mails in de inbox van jouw ontvangers terechtkomen. Om dit te bereiken heb je waarschijnlijk samen met jouw IT-verantwoordelijke jouw verzenddomein geverifieerd. Echter, waar voorheen het toevoegen van een DomainKey voldoende was om dit te verifiëren is er straks in Account Engagement ook een eigendomsbewijs vereist: DomainKeys Identified Mail (DKIM).
Indien je DKIM nog niet hebt gevalideerd volgt hier dus een kleine actie uit. Voor elk van je verzendende domeinen genereert Account Engagement echter zelf al een unieke validatiesleutel. Deze validatiesleutel kun je simpelweg kopiëren en plakken in jouw DNS-record en je bent weer helemaal bij. Weinig werk maar wel een belangrijke!
2. Performance Optimizer: hoe gezond is jouw omgeving?
Account Engagement Optimizer is een functie die in het leven is geroepen om de ‘gezondheid’ van je omgeving vast te stellen. Met Optimizer worden mogelijke bottlenecks in je omgeving geïdentificeerd en ontvang je direct aanbevelingen om deze beter beheersbaar te houden. Voorbeelden van deze functionaliteit zijn:
- Het weergeven van een grafische score die hoog over inzicht geeft in de gezondheidsscore van jouw omgeving.
- Bekijken en beheren van een aanbevelingslijst die je vervolgens kunt prioriteren op urgentie en business impact.
- Gebruik tabelacties om massaal op items te reageren, bijvoorbeeld ’toevoegen aan lijst’.
- Onderbreek of annuleer taken om meer controle te hebben en om te voorkomen dat de omgeving overbelast raakt.
De Optimizer wordt gezien als een zeer welkome toevoeging, maar waar kun je deze terugvinden? De Optimizer wordt als een nieuw tabblad toegevoegd onder ‘Accountinstellingen’. Het nieuwe tabblad heet ‘Performance’.
Let wel op: deze functie is beschikbaar in de bètaservice en geld voor alle Account Engagement licenties. Je kunt zelf bepalen of je deze functie uit wilt gaan proberen. Maar komen er aanbevelingen naar boven? Pak ze dan zeker op!
3. Verbeterde monitoring van externe acties
Je zult je wellicht afvragen wat externe acties ook alweer zijn in Account Engagement: externe acties stellen je in staat om prospects buiten de reikwijdte van Account Engagement te bereiken. Zo kun je door middel van externe acties prospects een sms of enquête versturen, inschrijven voor een event of webinar en ga zo maar door. Externe acties maken het dus mogelijk om met andere systemen te communiceren en gegevens over en weer te sturen.
Waar het voorheen lastig was om het gebruik van externe acties te bewaken kun je nu met behulp van de tabel ‘Gebruik van externe acties’ al het app-gebruik van derden bekijken. Navigeer naar: Account Engagement-instellingen → Accountinstellingen → Subtabblad Gebruik en limieten.
Daarnaast helpt de tabel ‘Externe actiefouten’ je om problemen met automatiseringen, stappen en acties voor externe acties te identificeren. Navigeer naar: Account Engagement-instellingen → Externe actiefouten.
4. API voor Account Engagement
Het zal je wellicht niet ontgaan zijn dat Salesforce de afgelopen releases hard heeft gewerkt om Account Engagement API’s te verbeteren. Niet alleen om deze op één lijn te brengen met eerdere versies, maar ook om een verdiepende slag te slaan met de hedendaagse vereisten. Ook deze release levert weer zijn bijdrage omtrent API’s. Zo komt er een verbeterde export functionaliteit bij die 28 objecten zal ondersteunen en kunnen bulkacties beter uitgevoerd worden voor het verwerken van records.
Spelen bovenstaande punten ook in jouw omgeving en kom je er niet helemaal uit? Laat dan gerust een comment achter onder dit bericht of neem contact met ons op. Dan kunnen we jouw vraag vast en zeker beantwoorden!
Buiten de Salesforce Account Engagement Spring ’23 Release hebben wij ook de belangrijkste updates voor Administrators uit deze release voor je op een rijtje gezet. Lees deze blog ook zeker even!