Herken je dat? Net nu je externe Salesforce consultant langs geweest is, wil je een aantal belangrijke wijzigingen door laten voeren in je Salesforce omgeving. En volgens afspraak komt de consultant pas volgende week weer langs. Je zult dus moeten wachten. Of je interne Salesforce beheerder (als je deze al kunt vinden) is erg druk en heeft te weinig tijd om de door jou gevraagde, soms complexe aanpassing tijdig door te voeren. Tijd en kennis op dit gebied zijn schaars.
Bovenstaande situatie is veelvoorkomend en kan leiden tot frustraties voor jou en je afdeling. Je zit in een dynamische omgeving die voortdurend aanpassingen aan Salesforce vereist en je hebt ook veel behoefte aan specifieke rapportages die je overzichtelijk terugvindt op een van je dashboards. Ook wil je misschien meer gaan werken met leadgeneratie door de koppeling van je CRM aan je Salesforce Marketing Cloud. Je online marketeer heeft echter nog maar weinig ervaring met dergelijke applicaties. Een professionele tool zoals Salesforce betekent helaas nog niet dat er zomaar een optimaal resultaat wordt bereikt.
Het inrichten, onderhouden, uitbreiden en integreren van Salesforce omgevingen blijkt vaak complexer dan verwacht. Daarnaast moeten je gebruikers de applicatie goed weten te gebruiken (onder andere om te voorkomen dat hun interesse in de applicatie afneemt). Veel bedrijven breiden hun CRM-omgeving uit met Salesforce Marketing Cloud of Pardot voor leadgeneratie. Hierdoor wordt de kwaliteit van de data en de samenwerking tussen Marketing en Sales steeds crucialer. Inbound marketing en lead nurturing is voor veel bedrijven nieuw en gaat vaak hand in hand met de inrichting van de applicatie, contentontwikkeling en campagne uitvoering.
De benodigde expertises die je nodig hebt om het maximale uit Salesforce te halen zijn divers en meestal niet in één persoon te bevatten. Dit betekent in de praktijk dat een applicatiebeheerder er in zijn eentje vaak niet uitkomt. Een multidisciplinair team is dan nodig. Zo’n team kan bijvoorbeeld bestaan uit een:
- Administrator
- Business analist
- Developer
- Configurator
- Integratiespecialist
- Trainer(s)
- Marketing Automation specialist
- Digital Marketeer
- Data analist
Bij veel bedrijven zien wij dat zij niet al deze expertises tot hun beschikking hebben op de momenten dat dat nodig is. Wanneer een dergelijk team wel fulltime wordt ingehuurd of intern in dienst heeft genomen leidt dit vaak tot onnodig hoge kosten. De afstemming tussen deze disciplines leidt dan tevens vaak tot vertragingen en onnodig lange doorlooptijden.
Salesforce Managed Services van Ebicus biedt in deze gevallen een complete en kostenefficiënte oplossing. Een service die klaar staat voor jullie op het moment dat het écht nodig is.
Voor wie is het Salesforce Managed Services geschikt?
Bedrijven die niet continu Salesforce expertise nodig hebben en bereid zijn om remote diensten uit te voeren kunnen hun voordeel behalen door selectief gebruik te maken van de Managed Services voor Salesforce. Door de Coronacrisis is het remote werken meer en meer het nieuwe normaal geworden. Managed Services wordt hierdoor steeds meer gezien als de ideale oplossing om een multidisciplinair team aan specialisten ter beschikking te hebben zonder deze dagelijks en fulltime te hoeven inhuren. Dat maakt deze oplossing een zeer complete én kostenefficiënte dienst.
Steeds meer klanten besteden het volledige beheer en onderhoud, of andere Salesforce services aan ons uit. Hiermee word je volledig ontzorgd en kan er eventueel gewerkt worden op basis van een serviceovereenkomst waarbij van tevoren de maandelijkse kosten bekend zijn. Een serviceovereenkomst kan al worden afgesloten vanaf 2.500 euro per maand. Kleine bedrijven of omgevingen kunnen dus ook bij ons terecht en profiteren van onze jarenlange ervaring die wij op hebben gedaan bij Nederlandse Corporates.
Voor wie is het Salesforce Managed Services niet geschikt?
Bedrijven die alle werkzaamheden op locatie willen hebben uitgevoerd en complete teams fulltime wensen in te huren hebben geen voordelen van ons Managed Services concept. Deze bedrijven kunnen ook bij ons terecht maar in dat geval voor de traditionele manier voor het inhuren van consultants. Voor meer informatie over onze dienstverlening op dat vlak verwijzen we je graag door naar onze hoofdonderneming, Ebicus.
Wordt alles remote uitgevoerd?
Niet alles wordt remote uitgevoerd. Wij geloven erin dat we nog meer toegevoegde waarde kunnen leveren als we je af en toe in de ogen kunnen kijken. Zo wijzen wij aan al onze opdrachtgevers een customer succes manager aan die als opdracht heeft om het succes van de samenwerking te maximaliseren. Daarnaast kunnen business analyses, functionele wensen, trainingen en workshops vaak beter face-to-face besproken en gegeven worden.
Managed Services die onderdeel kunnen zijn van een serviceovereenkomst:
Helpdesk services
Advies
Administrator services
Trainingen
Aanpassingen & optimalisaties
App & Add ons
Data management
Integraties
Rapportages & dashboards
(Her)Implementatie
Licentiemanagement
Leadgeneratie
User acceptatie
Klant specifieke wensen
Via een serviceovereenkomst bepaal je zelf welke diensten voor jou van belang zijn. Op die manier kunnen we de samenwerking volledig op maat afstemmen. Wil je meer weten over wat deze verschillende diensten inhouden? Wij vertellen je graag meer.
Heb je na het lezen van dit blog behoefte om te spreken met een van onze lead consultants op dit vlak of zou je eens een oriënterend gesprek willen hebben met onze Salesforce accountmanager? Laat hieronder je gegevens achter en we plannen snel een vrijblijvend gesprek in.