Koepelplein 1E, Haarlem

020 – 486 81 52

Onze blogposts en artikelen

Lees hier onze publicaties

CRM
Huub van Rijswijck

Tips bij het vastleggen van je bedrijfsgegevens in je CRM applicatie

Het inrichten van de bedrijfsgegevens van je klanten in je CRM systeem lijkt eenvoudig, maar de keuze bij de afbeelding in het systeem maken het leven van je verkopers op de lange termijn veel gemakkelijker of levert juist veel frustratie op. Hier een paar tips over hoe om te gaan met je account/bedrijfsrecords.

Lees verder »
CRM
Huub van Rijswijck

Ook weten hoe je activity management effectief inzet?

In eerste instantie heb je waarschijnlijk gekeken hoe je Accounts, PersonAccounts, Leads en contacten in wilt gaan richten in je CRM. In deze blog gaan we een stapje verder en vertellen we hoe je activity management zo efficiënt mogelijk inzet om jouw marketing-, sales- en servicesdoelstellingen te behalen.

Lees verder »
Implementatie
Huub van Rijswijck

Top 7 issues tijdens de Salesforce implementatie.

Hoewel Salesforce gericht is op het helpen beheren van jouw zakelijke uitdagingen, levert de implementatie van Salesforce mogelijk niet de gewenste resultaten op. In deze blog bespreken we de top 7 issues tijdens de implementatie van Salesforce.

Lees verder »
Ebicus
Jibbe Hoekstra

The Founding Father Story: het ontstaan van Ebicus 1/3

Anno 2020 heeft Ebicus maar liefst 20 jaar ervaring op de teller en staat ze bekend als de Siebelspecialist van Nederland en partner van Oracle, Salesforce en Pega. Maar hoe is een succesvol bedrijf als Ebicus 20 jaar geleden nou eigenlijk ontstaan? Wij vroegen het medeoprichter Huub van Rijswijck.

Lees verder »
Managed Services
Jibbe Hoekstra

Kijkje in het leven van EMS-teamlid: Michael Frens

Dagelijks staat het Ebicus Managed Services (EMS) klaar voor het beheer en doorontwikkeling van diverse applicaties, maar hoe werkt het EMS nou eigenlijk en wie zijn er onderdeel van? In deze blog geven wij een kijkje in het leven van EMS teamlid: Michael Frens.

Lees verder »
Hoe bundel ik de kracht van Salesforce CRM en Pardot marketing automation?
Marketing automation
Huub van Rijswijck

Hoe bundel ik de kracht van Salesforce CRM en Pardot marketing automation?

Als verkoper/accountmanager wil je je tijd zo effectief mogelijk besteden. Wat je zeker niet wilt is onnodig tijd verliezen aan niet of onvoldoende gekwalificeerde leads. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat meer dan 60% van de B2B marketeers alle leads rechtstreeks naar verkoop sturen, ook als deze nauwelijks zijn gekwalificeerd. De uitdaging is dus om te zorgen dat de leads die aan verkoop worden aangeboden van hoge kwaliteit zijn en op de juiste manier zijn

Lees verder »
CRM
Huub van Rijswijck

Wat is opportunity management (verkoopkansen) en hoe gebruik ik deze in mijn CRM applicatie?

Opportunity management (in het Nederlands: verkoopkansen) is de functionaliteit binnen je CRM-applicatie die het verkoopproces vastlegt. Met behulp van verkoopkansen ben je in staat om gerichte keuzes te maken waar je als verkoper tijd en energie in gaat steken om je omzetdoelstellingen zo goed mogelijk te realiseren. In veel gevallen worden verkoopkansen toebedeeld en/of komen ze uit het leadgeneratieproces van marketing. Wat is het idee achter opportunity management? Een belangrijk achterliggend uitgangspunt bij opportunity management

Lees verder »
Hoe behoud ik mijn omzet tijdens de Corona Crisis?
Algemeen
Huub van Rijswijck

Hoe behoud ik mijn omzet tijdens de Corona Crisis?

10 redenen waarom nu te beginnen met een online CRM en Marketing automation systeem. Daar zitten we dan. Virtueel, aan het werk vanuit huis: het lijkt het nieuwe normaal te worden. Inmiddels heb je vast al enkele video calls gehad en allicht ook wel de bingo gespeeld? ‘Waar zit de mute knop’ , ‘o sorry mijn kind was even in beeld en wilde meekijken’ , ‘euh sorry ik stond nog op mute’. We zitten met

Lees verder »
10 manieren om geen resultaat te behalen uit Salesforce.
Salesforce
Huub van Rijswijck

10 manieren om geen resultaat te behalen uit Salesforce

1. Geloof in jezelf Jij bent de ervaren verkoper die precies weet hoe je moet verkopen. Daar heb je geen systeem voor nodig toch. Besteed geen tijd aan zaken waar je zelf niets aan hebt. 2. Behoud de muur tussen marketing en sales Zorg ervoor dat lead generatie door marketing wordt gedaan en laat het vooral daar liggen. Dit is eenvoudig te realiseren door met verschillende systemen te werken en vooral geen terugkoppeling te geven

Lees verder »
Deployment Manager voor Marketing Cloud Engagement
Marketing automation
Mike de Wildt

Breid Marketing Cloud Engagement uit met deze 4 gratis apps

De AppExchange staat vol met (gratis) apps waarmee je gemakkelijk kunt innoveren. Ook staan er tal van apps online die bedoeld zijn voor een specifiek product zoals Marketing Cloud Engagement. Hiermee krijg je gemakkelijk toegang tot extra functionaliteit, waarmee jouw marketing nóg persoonlijker, directer en succesvoller gaat worden.

Lees meer »
Marketing automation
Jibbe Hoekstra

Journey Builder in Marketing Cloud Engagement

Journey Builder: een van de, zo niet uniekste, features van de Marketing Cloud Engagement. In deze blog gaan we dieper in op het doel van Journey Builder, bespreken we de verschillende componenten en features, en leggen we het verschil tussen Journey Builder en Automation Studio bloot.

Lees meer »
Salesforce Managed Services Provider Partner
Managed Services
Jibbe Hoekstra

Salesforce Managed Services Provider Partner

Wij zijn aangesloten bij het Salesforce Managed Services Provider Partner Program (MSP). Dit selecte programma is bedoeld voor Salesforce partners die na de implementatie doorlopende services en support bieden aan bedrijven die Salesforce gebruiken om het maximale uit de applicaties te halen.

Lees meer »
Marketing automation
Jibbe Hoekstra

Wat is Salesforce Marketing Cloud Engagement?

Marketing Cloud Engagement is een applicatie van Salesforce op het gebied van marketingautomatisering en klantbetrokkenheid. Het biedt alle mogelijkheden om marketingactiviteiten te ondersteunen, waaronder de automatische uitvoering van campagnes via meerdere kanalen. Maar wat zijn nou eigenlijk de belangrijkste componenten?

Lees meer »
Managed Services
Jibbe Hoekstra

Kijkje in het leven van Salesforce Developer Paul

Maak kennis met onze Salesforce Developer: Paul! Paul is vier maanden geleden bij ons op het Managed Services center begonnen als Salesforce Developer en heeft in korte tijd met zijn technische skills een echte kickstart genomen. Tijd om eens vanuit het perspectief van Paul terug te blikken op zijn ervaringen de afgelopen periode!

Lees meer »
Managed Services
Huub van Rijswijck

9 voordelen van Salesforce Managed Services

Het inrichten, onderhouden, uitbreiden en integreren van CRM-omgevingen is een continu proces. Eenmaal live, blijft het een uitdaging om de applicatie steeds verder te optimaliseren en te blijven aanpassen. In dit artikel gaan we in op de verschillende voordelen van een Salesforce Admin as a Service.

Lees meer »