Onze blogposts en artikelen

Lees hier onze publicaties

Managed Services
Huub van Rijswijck

9 voordelen van Salesforce Admin as a Service

Het inrichten, onderhouden, uitbreiden en integreren van CRM-omgevingen is een continu proces. Eenmaal live, blijft het een uitdaging om de applicatie steeds verder te optimaliseren en te blijven aanpassen. Een interne Salesforce beheerder is meestal niet in zijn eentje in staat om alle verschillende rollen en expertises die nodig zijn in te vullen. Een volledig multidisciplinair team inzetten is vaak te duur. En soms is er ineens ook een piek in de hoeveelheid werk. Terwijl

Lees verder »
Jouw Salesforce uitdagingen
Aanpassingen & optimalisaties
Jibbe Hoekstra

7 uitdagingen bij het aanpassen en uitbreiden van je Salesforce omgeving

Salesforce geïmplementeerd? De investering gedaan, je processen ingericht en je gebruikers getraind? Ready, set, go! Je bent klaar om de vruchten van het nieuwe digitale werken te plukken! Toch?! Niets is natuurlijk minder waar. Hoewel je met een goede Salesforce implementatie een kickstart hebt genomen is de fase daaropvolgend waarin aanpassingen en eventuele uitbreidingen centraal staan minstens net zo belangrijk om het maximale uit je omgeving te blijven halen. In deze blog bespreken we de

Lees verder »
Onderbezetting op je Salesforce afdeling? Start met onze Managed Services!
Managed Services
Huub van Rijswijck

Je Salesforce Admin ziek in bed? Wij bieden het vaccin tegen Salesforce onderbezetting!

Je Salesforce administrator ligt ziek in bed, bijvoorbeeld met Corona, net nu je gebruikers een groot aantal incidenten hebben gemeld en niet door kunnen. Ook de lang verwachte verbeteringen in Salesforce laten daardoor langer op zich wachten. Of je interne Salesforce beheerder is wel gewoon aan het werk maar is te druk en heeft te weinig tijd om de door jou gevraagde, soms complexe aanpassing tijdig door te voeren.

Lees verder »
Ebicus Managed Services
Managed Services
Mike de Wildt

Ebicus Managed Services: jouw Salesforce collega op afstand

Herken je dat? Net nu je externe Salesforce consultant net langs geweest is, wil je een aantal belangrijke wijzigingen door laten voeren in je Salesforce omgeving. En volgens afspraak komt de consultant pas volgende week weer langs. Je zult dus moeten wachten. Of je interne Salesforce beheerder (als je deze al kunt vinden) is erg druk en heeft te weinig tijd om de door jou gevraagde, soms complexe aanpassing tijdig door te voeren. Tijd

Lees verder »
Dreamforce
Mike de Wildt

Dreamforce ’21 Liveblog

Volg vanaf 21 september 2021 het Salesforce Managed Services liveblog over alle aankondigingen die worden gedaan op Dreamforce ’21. 

Lees verder »
CRM
Jibbe Hoekstra

Door de Trailheads het pad niet meer zien

In deze blog geeft Maaike een korte kijk op diverse startups en kleine bedrijven die wij het afgelopen jaar tijdens Covid-19 als Salesforce klant hebben mogen verwelkomen omdat Salesforce toch iets complexer wordt ervaren dan gedacht.

Lees verder »
Klantcase
Jibbe Hoekstra

Klantcase ParkinsonNL: Salesforce implementatie

In juni ging de website www.parkinson.nl live en startte de campagne Zet parkinson op 1. Als Ebicus zijn wij blij dat we deel hebben kunnen uitmaken van de lancering van dit prachtige doel. In deze blog nemen wij je mee in deze case.

Lees verder »
Integratie & add ons
Jibbe Hoekstra

E-signing in Salesforce met Scrive

Nu we veel vaker thuiswerken is het ondertekenproces van contracten een heel gedoe geworden. Met Scrive in Salesforce heb je binnen 2 clicks je contract klaar en verzonden! Meer weten? Lees nu de blog!

Lees verder »
CRM
Huub van Rijswijck

Tips bij het vastleggen van je bedrijfsgegevens in je CRM applicatie

Het inrichten van de bedrijfsgegevens van je klanten in je CRM systeem lijkt eenvoudig, maar de keuze bij de afbeelding in het systeem maken het leven van je verkopers op de lange termijn veel gemakkelijker of levert juist veel frustratie op. Hier een paar tips over hoe om te gaan met je account/bedrijfsrecords.

Lees verder »
CRM
Huub van Rijswijck

Ook weten hoe je activity management effectief inzet?

Bij de inrichting van je CRM systeem heb je waarschijnlijk in eerste instantie gekeken naar de manier waarop je je bedrijfsaccounts, je contactpersonen en je verkoopkansen wil inrichten. Nu is de vraag wat je met activity management binnen je CRM systeem wilt gaan doen en hoe je dit optimaal kunt inzetten voor het bereiken van je CRM doelstellingen. Doelstellingen van je CRM systeem Een van de doelstellingen van je CRM systeem is een volledig beeld

Lees verder »
Implementatie
Huub van Rijswijck

Top 7 issues tijdens de Salesforce implementatie.

Hoewel Salesforce gericht is op het helpen beheren van jouw zakelijke uitdagingen, levert de implementatie van Salesforce mogelijk niet de gewenste resultaten op. In deze blog bespreken we de top 7 issues tijdens de implementatie van Salesforce.

Lees verder »
Ebicus
Jibbe Hoekstra

The Founding Father Story: het ontstaan van Ebicus 1/3

Anno 2020 heeft Ebicus maar liefst 20 jaar ervaring op de teller en staat ze bekend als de Siebelspecialist van Nederland en partner van Oracle, Salesforce en Pega. Maar hoe is een succesvol bedrijf als Ebicus 20 jaar geleden nou eigenlijk ontstaan? Wij vroegen het medeoprichter Huub van Rijswijck.

Lees verder »
Managed Services
Jibbe Hoekstra

Kijkje in het leven van EMS-teamlid: Michael Frens

Dagelijks staat het Ebicus Managed Services (EMS) klaar voor het beheer en doorontwikkeling van diverse applicaties, maar hoe werkt het EMS nou eigenlijk en wie zijn er onderdeel van? In deze blog geven wij een kijkje in het leven van EMS teamlid: Michael Frens.

Lees verder »
Hoe bundel ik de kracht van Salesforce CRM en Pardot marketing automation?
Marketing automation
Huub van Rijswijck

Hoe bundel ik de kracht van Salesforce CRM en Pardot marketing automation?

Als verkoper/accountmanager wil je je tijd zo effectief mogelijk besteden. Wat je zeker niet wilt is onnodig tijd verliezen aan niet of onvoldoende gekwalificeerde leads. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat meer dan 60% van de B2B marketeers alle leads rechtstreeks naar verkoop sturen, ook als deze nauwelijks zijn gekwalificeerd. De uitdaging is dus om te zorgen dat de leads die aan verkoop worden aangeboden van hoge kwaliteit zijn en op de juiste manier zijn

Lees verder »
CRM
Huub van Rijswijck

Wat is opportunity management (verkoopkansen) en hoe gebruik ik deze in mijn CRM applicatie?

Opportunity management (in het Nederlands: verkoopkansen) is de functionaliteit binnen je CRM-applicatie die het verkoopproces vastlegt. Met behulp van verkoopkansen ben je in staat om gerichte keuzes te maken waar je als verkoper tijd en energie in gaat steken om je omzetdoelstellingen zo goed mogelijk te realiseren. In veel gevallen worden verkoopkansen toebedeeld en/of komen ze uit het leadgeneratieproces van marketing. Wat is het idee achter opportunity management? Een belangrijk achterliggend uitgangspunt bij opportunity management

Lees verder »
Hoe behoud ik mijn omzet tijdens de Corona Crisis?
Algemeen
Huub van Rijswijck

Hoe behoud ik mijn omzet tijdens de Corona Crisis?

10 redenen waarom nu te beginnen met een online CRM en Marketing automation systeem. Daar zitten we dan. Virtueel, aan het werk vanuit huis: het lijkt het nieuwe normaal te worden. Inmiddels heb je vast al enkele video calls gehad en allicht ook wel de bingo gespeeld? ‘Waar zit de mute knop’ , ‘o sorry mijn kind was even in beeld en wilde meekijken’ , ‘euh sorry ik stond nog op mute’. We zitten met

Lees verder »
10 manieren om geen resultaat te behalen uit Salesforce.
Salesforce
Huub van Rijswijck

10 manieren om geen resultaat te behalen uit Salesforce

1. Geloof in jezelf Jij bent de ervaren verkoper die precies weet hoe je moet verkopen. Daar heb je geen systeem voor nodig toch. Besteed geen tijd aan zaken waar je zelf niets aan hebt. 2. Behoud de muur tussen marketing en sales Zorg ervoor dat lead generatie door marketing wordt gedaan en laat het vooral daar liggen. Dit is eenvoudig te realiseren door met verschillende systemen te werken en vooral geen terugkoppeling te geven

Lees verder »

9 voordelen van Salesforce Admin as a Service

Het inrichten, onderhouden, uitbreiden en integreren van CRM-omgevingen is een continu proces. Eenmaal live, blijft het een uitdaging om de applicatie steeds verder te optimaliseren en te blijven aanpassen. Een interne Salesforce beheerder is meestal niet in zijn eentje in staat om alle verschillende rollen en expertises die nodig zijn in te vullen. Een volledig multidisciplinair team inzetten is vaak te duur. En soms is er ineens ook een piek in de hoeveelheid werk. Terwijl het bij kleine Salesforce omgevingen voor kan komen dat er te weinig werk is om een Salesforce beheerder volledig aan het werk te hebben. In veel gevallen is een Salesforce Administrator as a Service dan niet alleen voordeliger, maar deze is ook nooit ziek, neemt nooit vakantie op en vervult verschillende rollen en expertise tegelijkertijd. In dit artikel gaan we in op de verschillende voordelen van een Salesforce Admin as a Service.

Lees meer »
Jouw Salesforce uitdagingen

7 uitdagingen bij het aanpassen en uitbreiden van je Salesforce omgeving

Salesforce geïmplementeerd? De investering gedaan, je processen ingericht en je gebruikers getraind? Ready, set, go! Je bent klaar om de vruchten van het nieuwe digitale werken te plukken! Toch?! Niets is natuurlijk minder waar. Hoewel je met een goede Salesforce implementatie een kickstart hebt genomen is de fase daaropvolgend waarin aanpassingen en eventuele uitbreidingen centraal staan minstens net zo belangrijk om het maximale uit je omgeving te blijven halen. In deze blog bespreken we de top 7 uitdagingen tijdens het aanpassen en uitbreiden van Salesforce.

Lees meer »
Onderbezetting op je Salesforce afdeling? Start met onze Managed Services!

Je Salesforce Admin ziek in bed? Wij bieden het vaccin tegen Salesforce onderbezetting!

Je Salesforce administrator ligt ziek in bed, bijvoorbeeld met Corona, net nu je gebruikers een groot aantal incidenten hebben gemeld en niet door kunnen. Ook de lang verwachte verbeteringen in Salesforce laten daardoor langer op zich wachten. Of je interne Salesforce beheerder is wel gewoon aan het werk maar is te druk en heeft te weinig tijd om de door jou gevraagde, soms complexe aanpassing tijdig door te voeren.

Lees meer »
Ebicus Managed Services

Ebicus Managed Services: jouw Salesforce collega op afstand

Herken je dat? Net nu je externe Salesforce consultant net langs geweest is, wil je een aantal belangrijke wijzigingen door laten voeren in je Salesforce omgeving. En volgens afspraak komt de consultant pas volgende week weer langs. Je zult dus moeten wachten. Of je interne Salesforce beheerder (als je deze al kunt vinden) is erg druk en heeft te weinig tijd om de door jou gevraagde, soms complexe aanpassing tijdig door te voeren. Tijd en kennis op dit gebied zijn schaars.

Lees meer »

Door de Trailheads het pad niet meer zien

In deze blog geeft Maaike een korte kijk op diverse startups en kleine bedrijven die wij het afgelopen jaar tijdens Covid-19 als Salesforce klant hebben mogen verwelkomen omdat Salesforce toch iets complexer wordt ervaren dan gedacht.

Lees meer »

Klantcase ParkinsonNL: Salesforce implementatie

In juni ging de website www.parkinson.nl live en startte de campagne Zet parkinson op 1. Als Ebicus zijn wij blij dat we deel hebben kunnen uitmaken van de lancering van dit prachtige doel. In deze blog nemen wij je mee in deze case.

Lees meer »

E-signing in Salesforce met Scrive

Nu we veel vaker thuiswerken is het ondertekenproces van contracten een heel gedoe geworden. Met Scrive in Salesforce heb je binnen 2 clicks je contract klaar en verzonden! Meer weten? Lees nu de blog!

Lees meer »

Tips bij het vastleggen van je bedrijfsgegevens in je CRM applicatie

Het inrichten van de bedrijfsgegevens van je klanten in je CRM systeem lijkt eenvoudig, maar de keuze bij de afbeelding in het systeem maken het leven van je verkopers op de lange termijn veel gemakkelijker of levert juist veel frustratie op. Hier een paar tips over hoe om te gaan met je account/bedrijfsrecords.

Lees meer »

Top 7 issues tijdens de Salesforce implementatie.

Hoewel Salesforce gericht is op het helpen beheren van jouw zakelijke uitdagingen, levert de implementatie van Salesforce mogelijk niet de gewenste resultaten op. In deze blog bespreken we de top 7 issues tijdens de implementatie van Salesforce.

Lees meer »

The Founding Father Story: het ontstaan van Ebicus 1/3

Anno 2020 heeft Ebicus maar liefst 20 jaar ervaring op de teller en staat ze bekend als de Siebelspecialist van Nederland en partner van Oracle, Salesforce en Pega. Maar hoe is een succesvol bedrijf als Ebicus 20 jaar geleden nou eigenlijk ontstaan? Wij vroegen het medeoprichter Huub van Rijswijck.

Lees meer »

Kijkje in het leven van EMS-teamlid: Michael Frens

Dagelijks staat het Ebicus Managed Services (EMS) klaar voor het beheer en doorontwikkeling van diverse applicaties, maar hoe werkt het EMS nou eigenlijk en wie zijn er onderdeel van? In deze blog geven wij een kijkje in het leven van EMS teamlid: Michael Frens.

Lees meer »